Onkologija

Tumor - Rak je izraz kojim se označava oboljenje praćeno nekontrolisanom deobom ćelija nekog tkiva ili organa koji svojim rastom može zahvatiti druga tkiva i organe. Tako stvorene ćelije se mogu širiti u druge delove tela putem krvi ili limfnog sistema.

Pod pojmom Rak podrazumeva se 200 različitih tipova kancera. Brzina nastanka, rasta i širenja raka zavisi od tipa tumora i njegove lokalizacije. Danas najčešći tumori dojke, creva, ginekološki tumori, tumori pluća kao i prostate mogu se i rano otkriti.

Na vreme otkriven i adekvatno dijagnostikovan tumor, može biti i uspešno lečen, a u nekim situacijama i izlečen. Pojava simptoma i tegoba (gubitak apetita, gubitak na telesnoj težini, slabokrvnost, malaksalost, preznojavanje, kašalj koji menja karakter, tegobe sa crevima, izrasline na telu...) koji se javljaju kod ljudi, a nisu vezana za infektivna oboljenja, treba da bude svima znak da je potreban internističko - onkološki pregled.

Ako primetite:
- promenu na dojci,
- napipate neko otvrdnuće,
- u porodici imate više članova koji su oboleli od maligne bolesti,
- ako primetite na testisu neku promenu,
- ili ako ste u detinjstvu operisani zbog nespuštenog testisa,
- ako primetite krv u stolici,
- ako imate mladež koji je promenio izgled,
- napipate žlezdu na vratu, pod pazuhom, u preponi, ili bilo gde na telu, javite se!

Rano otkrivanje bolesti znači - izlečenje!